štvrtok, novembra 10, 2005

Kabaret vs. Tlalok

Round 3

No tak som bol včera v divadle. V nasej rodine sa stalo dobrým zvykom že ak nemá niektorá členka (mama, sestra ) s kým ísť do divadla, tak im robím sprievod ja. Tak som si tretí krát pozrel muzikál „Kabaret“.

Po prvý krát sa mi stalo že som pri návšteve divadla patril do staršej časti publika. Bol tam nejaký zájazd zo strednej školy (tipujem podľa výzoru). Predstavenie začalo klasicky 10 minút po oficiálnom čase, žiadosťou o vypnutie mobilov (ja ako pravidelný návštevník som ho mal už vypnutý).Začína sa muzikál. Csongor Kassai sa vám predstaví ako anjel s peknými umelými krídlami a pozve vás do kabaretu kde bude vašim „Stráááášnýýýýým anjelom“.

Niesom divadelný kritik a vlastne ani fajnšmeker, aj keď od divadla chodím rad. Viem čo sa mi páči a čo nie. Čo sa tíka Kabaretu musím konštatovať že ani na tretý pokus sa mi tento muzikál nezapáčil. Herecké výkony sú na vysokej úrovni, či už výkony mladšej generácie ako Marcel Orchánek, Martin Fratrič, Renáta Ryníková alebo zástupcov staršej generácie (Milan Kiš, Soňa Valentová, Vladimír Bartoň). Rozhodne najlepšie zahratá rola je v podaní Csongora Kassaia ktorý vás ako konferencier (alias MC = master of ceremonies) hneď na začiatku pekne posadí do sedadiel svojim výzorom, spevom a vystupovaním.

Žiaľ ani skvele herecké výkony a jednoznačne dobra Bednarikova réžia nedokáže zakryť plytký dej (historické nezrovnalosti vynecháme) a chýbajúcu pointu. Celkovo si myslím že tento muzikál nieje taký úžasní ako nám to tvrdia divadelný kritici.

No ale lepšie urobíte ak si to pozriete sami predsa len mne sa môže páčiť niečo iné ako vám.


TOPlist