utorok, septembra 13, 2005

Nový počítač.

Viete ako byrokrati kupujú počítač? Nie? No mam tu pre vás jeden celkom čerství príklad.

Moja priama nadriadená vybavila na vedení že nám kúpia počítač. Z vedenia nám dokonca poslali aj vyplnenú objednávku. Teraz vám popíšem ako ta objednávka vzniká.

Prvý byrokrat vybral z cenníku jednej firmy zostavu ktorú nám kúpia a tieto informácie postúpil druhému byrokratovi. Ten vyplnil objednávku a dal ju tretiemu byrokratovi aby ju dal podpísať vyššie postavenému (high-level) byrokratovi. Tento high-level ju podpísal, dal na ňu pečiatku a dal ju tretiemu byrokratovi aby ju dal druhému byrokratovi ktorý nám ju pošle. Mi sme si ju odniesli do firmy a čakali na telefonát v ktorom nám oznámia kedy ho donesú.

Kameň úrazu sa objavil keď miesto oznamu kedy ho prinesú nám oznámili že tá zostava je o 1800 Sk drahšia ako sme mali napísané na objednávke. Tak som začal hľadať ako sa to mohlo stať, veď tie isté zostavy máme už tri a všetky stáli rovnako. Moje zistenie bolo veľmi zaujímavé. Zistil som totiž že prvý byrokrat vybral zostavu z cenníka ale nepovedal druhému byrokratovi z cenníka ktorej firmy vyberal a ten vypísal objednávku na inú firmu. Samozrejme tretí byrokrat nemal čas kontrolovať to a high-level sa takými triviálnosťami nezaoberá on sa len podpíše a dá tam pečiatku. Kolegina ktorá bola odniesť objednávku sa v tom samozrejme nevyzná a tak si ani nemohla všimnúť že je napísaná na inú firmu. Mne ten papier nikto neukázal, pre istotu :-)

Asi bi som mal byt rád že sme nerobili žiadnu velkoobjednávku na xy počítačov inak bi ten rozdiel bol podstatne väčší. Jednoducho takto to konci keď ľudia robia prácu na ktorú nemajú kvalifikáciu (čo je asi tak 90% zamestnancov statnej správy).

TOPlist