utorok, septembra 13, 2005

Úrady naše.

A teraz si dáme straší príbeh o nasej byrokracii:-)

Takže kdesi v roku 1996 som sa presťahoval do môjho terajšieho bydliska, vtedy to vyzeralo že naši sa budú narýchlo sťahovať k babke, lebo dedko mal jedno zo svojich problémových období a tak sme sa dohodli že im zatiaľ dám napísať len prechodný pobyt u mňa. Dedko sa z toho dostal a tak sa naši nesťahovali, lenže nechali sme im prechodný pobyt aj naďalej.

Asi tak dva a pol tri roky dozadu sa otcovi podarilo stratiť občianku. Išiel teda k našim orgánom, pardon policajtom aby si vyplnil papiere a dali mu novu. Lenže naši orgány zahlásili že podľa zákona musí priniesť potvrdenie o prechodnom alebo trvalom pobyte z matriky. Tak sme tam išli, ja ako majiteľ bytu aby som dosvedčil že u mňa býva. Nuž a hneď sme sa rozhodli pri tej príležitosti zmeniť mu pobyt z prechodného na trvali veď to vtedy vyzeralo že sa tak skoro neodsťahujú. Tak sme si 45 minút postali v rade tvorenom 6 ľuďmi (s nami 8), vošli sme dnu a otec začal vysvetľovať že stratil občianku a na to aby mu vydali novú potrebuje potvrdenie o mieste pobytu. Pani pri okienku sa ma opýtala na adresu a potom zavalila prvý hlod, začala si od otca pýtať občianku. Bez tej mu vraj žiadne potvrdenie nemôže vydať. Videl som na otcovi ako mu nabehli žili na čele a bolo mi jasne že hladina jeho nasranosti začala prudko stúpať a ak pani povie ešte jednu podobnú hlúposť tak si to odnesie bez ohľadu na to či to je chyba jej alebo zákona. Nuž a pani nás nenechala na tú druhú hlúposť dlho čakať, začala si odomňa pýtať List vlastníctva ktorý nebude starší ako tri týždne. Teraz vyskočil adrenalín mne ( myslím si že za taký skok by sa ani Sergej Bubka nemusel hanbiť), čo to je za hlúposť? To mi chce ta pani tvrdiť že po troch týždňoch List vlastníctva nieje platni? To po troch týždňoch môj byt nieje môj? Alebo ako to myslela? A pani si veselo mlela svoje “ vy mi musíte dať občianku a vy máte mat list vlastníctva nie starší ako 3 týždne, taký je zákon”.

Je Pravda že ja niesom nejako výrazne hádaví tip takže som sa proste otočil a išiel von, rovnako je pravdou že som nemal chuť bit prítomní keď otcovi naozaj prasknú nervi, viem čo dokáže a ani tie kožené dvere bi ten krik nezadržali. Takže som išiel pred budovu zapálil si počkal 5 minút a potichu sme odišli domou.

Je to asi rok dozadu čo začal mat dedko znovu zdravotne problémy a otec sa presťahoval k nim aby sa o neho mohol starať, na to aby dostal opatrovnícke (jedna sa o akúsi výplatu za starostlivosť o nemohúcich dôchodcov) potreboval okrem iného potvrdenie o prechodnom pobite a občianku. Tak zbehli s babkou na úrad do neďalekého okresného mesta. Potvrdenie mu vydali pomáli na počkanie, babka len podpísala že u nich bude bývať. Novu občianku si bol vyzdvihnúť na druhý deň. Keď mi to spomenul tak som rozmýšľal či moja babka žije v inom state alebo už zmenili zákon. Spýtal som sa známeho a ten mi potvrdil že zákon sa za posledných 5 rokov nemenil.

A teraz mi povedzte je možné aby na jednom úrade niečo nebolo možné spraviť lebo nemáte x papierov a o 30 km ďalej to už možné je? Kde sa stala chyba pri tvorbe zákona? A hlavne ktosi túto chybu odnesie okrem tých nešťastných úradníčok?

TOPlist